Ik wil een verzoek tot verwijdering van mijn registratie indienen
Uw persoonsgegevens zijn geregistreerd in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) van Stichting BKR en u wilt deze registratie(s) laten verwijderen. In sommige gevallen is dit mogelijk.
U kunt contact opnemen met de kredietaanbieder bij wie u het krediet hebt afgesloten. Uw kredietaanbieder heeft uw kredietovereenkomst bij ons geregistreerd en kan deze gegevens ook weer (laten) aanpassen. Is uw kredietaanbieder het eens met uw verzoek, dan geeft die opdracht om uw gegevens aan te passen. Zodra wij die opdracht binnen hebben, verwerken we die binnen een (1) werkdag. Is uw kredietaanbieder het niet met u eens? Dan kunt u akkoord gaan met de uitleg of besluiten om uw verzoek voor te leggen aan Klachteninstituut Kifid. Dit is gratis en kan online gebeuren.
Mocht u uw verzoek aan BKR willen richten, dan is het belangrijk dat u duidelijk aangeeft waarom u bezwaar maakt en de registratie verwijderd zou willen hebben. Het is belangrijk dat u de redenen/omstandigheden aangeeft die te maken hebben met uw specifieke situatie. Ook is het belangrijk om uw verzoek zo goed mogelijk te onderbouwen met documenten die uw verzoek ondersteunen.
Omdat BKR als beheerder van het CKI niet beschikt over de onderliggende informatie waardoor u een BKR-registratie hebt, zal BKR uw verzoek om verwijdering moeten voorleggen aan de deelnemer die de registratie heeft gedaan en de nodige (aanvullende) informatie opvragen. Zonder deze informatie kunnen we uw verzoek niet goed beoordelen en een adequate afweging maken.
De informatie die wij van u en van de deelnemer krijgen, zullen wij uitsluitend gebruiken bij de beoordeling van uw verzoek.