Ik wil een verzoek tot verwijdering van mijn registratie indienen
Jouw persoonsgegevens zijn geregistreerd in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) van Stichting BKR en je wilt deze registratie(s) laten verwijderen. In sommige gevallen is dit mogelijk.
Je kunt contact opnemen met de kredietaanbieder bij wie je het krediet hebt afgesloten. Je kredietaanbieder heeft je kredietovereenkomst bij ons geregistreerd en kan deze gegevens ook weer (laten) aanpassen. Is je kredietaanbieder het eens met je verzoek, dan geeft die opdracht om je gegevens aan te passen. Zodra wij die opdracht binnen hebben, verwerken we die binnen een (1) werkdag. Is je kredietaanbieder het niet met je eens? Dan kun je akkoord gaan met de uitleg of besluiten om je verzoek voor te leggen aan Klachteninstituut Kifid. Dit is gratis en kan online gebeuren.
Mocht jij jouw verzoek aan BKR willen richten, dan is het belangrijk dat je duidelijk aangeeft waarom je bezwaar maakt en de registratie verwijderd zou willen hebben. Het is belangrijk dat je de redenen/omstandigheden aangeeft die te maken hebben met jouw specifieke situatie. Ook is het belangrijk om jouw verzoek zo goed mogelijk te onderbouwen met documenten die jouw verzoek ondersteunen.
Omdat BKR als beheerder van het CKI niet beschikt over de onderliggende informatie waardoor je een BKR-registratie hebt, zal BKR jouw verzoek om verwijdering moeten voorleggen aan de deelnemer die de registratie heeft gedaan en de nodige (aanvullende) informatie opvragen. Zonder deze informatie kunnen we jouw verzoek niet goed beoordelen en een adequate afweging maken.
De informatie die wij van jou en van de deelnemer krijgen, zullen wij uitsluitend gebruiken bij de beoordeling van jouw verzoek.